Android Techblog

Aktualizacja Androida na smartfonie, a problemy z gwarancją

Jakiś czas temu jeden z czytelników, wysłał do mnie zapytanie czy jeżeli ma telefon w Plusie (brandowany) to czy może bez utraty gwarancji wymienić na soft na oryginalny Samsunga (bez brandu). Sądziłem, że raczej nie chociaż na kilku forach internetowych czytałem o tym, że pomimo takiego zabiegu gwarancja cały czas była ważna.

Jednak, żeby mieć stuprocentową pewność, skontaktowałem się z Biurem Obsługi Klienta mojej sieci (Orange) no i z Samsungiem.

Jakież było moje zaskoczenie, gdyż doradca z Orange powiedział mi, że taka zmiana nie powoduje utraty gwarancji, radzi jednak, dokładniej zapytać u producenta telefonu, gdyż to Samsung dokonuje napraw.

W biurze obsługi klienta firmy Samsung otrzymałem taką oto odpowiedź:

Serwisy autoryzowane nie są upoważnione do usuwania czy też zmieniania brandu. Wobec tego jest to możliwe do wykonania jedynie poprzez nieautoryzowaną ingerencję, która skutkuje utratą gwarancji.

Tak więc, sprawa jest wyjaśniona. Niestety muszę czekać do końca marca na brandowany android 4.1.2 dla Galaxy SII, a już niewiele brakowało żebym pobierał i instalował „golasa”.