Przez ponad dwa lata używałem internetu mobilnego PlayOnline. Na początku działał on fantastycznie, zero przerw czy zamuleń. Niestety kilka miesięcy temu zaczęła się gehenna, ciągłe problemy z połączeniem, zasięgiem czy prędkością. Postanowiłem więc zmienić operatora.
Sprawdziłem w miejscach gdzie najczęściej używam mobilnego internetu jak wygląda sprawa zasięgu, przejrzałem oferty i wybór padł na Orange Free. Na początku wszystko pięknie ładnie chodziło pomimo, że poza centrum Radomia osiągałem prędkości w okolicach 60 kB/s była ona dla mnie wystarczająca. Niestety od dwóch/trzech tygodni nie osiągam większych prędkości niż 5 kB/s, a co za tym idzie strony otwierają mi się godzinami, komunikator zrywa połączenie.
Pierwszy krok jaki zrobiłem było zatelefonowanie do Biura Obsługi Klienta Orange, tam miły Pan stwierdził, że wszystko wygląda ok i żebym poszedł do Salonu Orange, tam sprawdził moją kartę SIM. Następnego dnia zjawiłem się w Salonie który od razu chciał zabrać mi mój modem (jest nim Samsung Galaxy Tab) na gwarancję, na szczęście szybko wyjaśniłem wszystko. Karta została sprawdzona i wyczyszczona znaleziono na niej dwa błędy. Po ich usunięciu wszystko powinno być ok.
Niestety nie było – a więc pora na następny telefon do BOK Orange – przyjęto zgłoszenie techniczne. Czekałem na odpowiedź. niestety nie mogłem rozmawiać przez telefon więc otrzymałem odpowiedź sms (pisownia oryginalna):
Witamy. Dziekujemy za zgloszenie o nuemrze 2041344. Informujemy, że predkosc dzialania internet zalezna jest od zasiegu, obciazenia stacji bazowej i wydajnosci serwerow internetowych. Predkosc maleje wraz z malejacym zasiegiem oraz rosnacym obciazeniem stacji bazowych. Predkosc zmienia sie w zaleznosci od pory doby. Prosimy o korzystanie z uslugi w jak najlepszym zasiegu albo z uzyciem anteny zewnetrznej do modemu. Dla nacznej odleglosci od stacji bazowej i warunkow zasiegowych panstwa lokalizacji predkosc do 1,7Mbps nalezy uznac za b. dobra. Pozdrawiamy. Orange
Zero konkretów w dodatku ja się pytam, jak ja mam pod Galaxy Tab podpiąć antenę internetową !?!?!? Oczywiście to zgłoszenie nic nie dało i nie poprawiło. Sprawdziłem więc – na moim Tablecie przy ikonie zasiegu pojawia sie ikona 3G i zasięg jest 75% a wg. mapy Orange jestem w zasięgu CDMA.
[singlepic id=2 w=320 h=240 float=center]
Obstawiałem więc, że istnieje ewentualność, że mój tablet coś wariuje a wiec zrobiłem mu hard reset i „na czysto” próbowałem korzystać z internetu. Nic to niestety nie dało. Czy udostępniam internet przez wifi czy po kablu efekt jest ten sam…
… więc kolejny telefon do BOKu Orange – przedstawienie całej sytuacji i znowu przyjęli zgłoszenie techniczne i poradzili abym włączył w moim modemie 2G i tutaj uwaga gdy zapytałem jak mam to zrobić, dwóch konsultantów nie umiało mi pomóc. Niestety sam też nie wiem jak to zrobić, a może faktycznie to pomoże. Usłyszałem też od jednego z konsultantów poradę abym podłączył do mojego tabletu antenę i tutaj nasuwa się kolejne pytanie jak ?!?!
Czy ludzie pracujący na infolinii Orange mogli by posiadać minimalną wiedzę na temat urządzeń jakie są w sprzedaży ? Nie mówiąc już o tym, że dzwonie do BOKu wybieram rozmowę z działem technicznym i odbiera Pani z działu finansowego, która mówi mi o tym dopiero po tym jak ja przez kilka minut przedstawiam cała sytuacje i dopiero wtedy przełącza mnie do działu technicznego w którym usłyszałem cudowne porady w stylu radź sobie sam…
Sam już nie wiem co robić, czekam na razie na rozpatrzenie mojego zgłoszenia a jeżeli to nic nie da czeka mnie pewnie kupno zwykłego modemu USB i podłączenia do niego anteny…
Korzystam z Orange free na karte. Przez ponad pół roku bylo ok, od ok. miesiąca dramat. Nieustanne zrywanie połączenia (średno co pół godziny), chwila przerwy, ponowne wyszukanie stacji bazowej, konieczność ponownego kliknięcia „połącz”. Zasięg (w okresie jak działa) mam maksymalny.
Ale masz zasięg 3G ?
tez korzystam z Orange free na kartę (internet za doładowania) i przez ponad pół roku wszystko chodziło mi bardzo dobrze – był zasięg wszystko szybko ładowało się przez opere mini. pewnego razu biorę telefon włączam opere mini i dupa. nie chodzi.nie chce się wczytać żadna strona internetowa. a przykładowo u mojej babci w domu która mieszka bardziej w centrum miasta i trochę wyżej(20 metrów) działa. idę niedługo sprawdzić czy coś nie stało się z moją kartą. tylko mam jeszcze jedną ciekawostkę w tej sprawie – mój brat ma Orange pop i jak on wejdzie na internet i zapłaci za niego to mu wszystko chodzi. czemu??
Być może problem tkwi w Twojej karcie SIM. Ja też kiedyś miałem problemy z internetem a winną okazała się karta SIM na której w salonie znaleziono 2 błędy które zostały usunięte, i to pomogło.